:)

11.01.2010

Cara Terbaik Mengecilkan Liang Pori Pada Wajah

www.tips-fb.com
liang Pori = liang pori-pori= liang lahat..same ke? hihii
nak ngaduu sket :( .. kan weekend ni aku lik kpg..mak tanyaa..
nape liang pori kat muka aty nampak kasar?xjge muke ek?

erk?jaga la mak...anak mak ni hari2 cucii muka...lebih 5 kali searii taww :(
erm..nape ek? maybe lebih jelas g...sebab muka makin memPuteh kot :|
hrumm...putih ke? hihii...puteh le sket dari sebelum...:D
:P yela..mane xputeh..29+10 jam dok lam ekon..dah le ekon opis cam blek mayat je..
masok kje...matahari sbnar lom tunjuk muke g...kuar opis.
mentarii je ade..langsung.xkne panas.huhu...

ape lagii..jom..tanya aunty google :)



tips untuk mengecilkan liang pori supaya ia kurang kelihatan.

mulakan dengan penjagaan selepas mencuci wajah. Selepas seseorang mencuci wajahnya,
liang pori akan terbuka untuk seketika.
Pada waktu ini, sapukan penyegar (toner) pada wajah menggunakan tisu muka.
Pilih penyegar yang berunsurkan ’sejuk’ atau yang bertindak sebagai pengecil liang roma (pore minimizer). Kebiasaannya, penyegar yang berasaskan mentimun adalah penyegar yang terbaik.


Kemudian, mengenai ’scrub’ muka. Pastikan anda ’scrub’ muka anda 2 atau 3 kali seminggu.
Ini untuk membuang sel-sel kulit mati bagi mengelakkan ia berkumpul
dan menjadi jerawat atau jeragat pada wajah kita.
Pemilihan ’scrub’ juga amat penting.
Pastikan anda membeli ’scrub’ muka yang mengandungi ‘micro-scrubber’
di dalam kandungan ’scrub’ tersebut kerana
peranan ‘micro-scrubber’ amat penting dalam menanggalkan sel-sel kulit mati.

Prefer : Facial Scrub Clearasil.

masa terbaik untuk melakukan ’scrub’ muka adalah pada waktu pagi selepas anda bangun dari tidur.
Jadi, pada waktu ini, anda bukan mencuci muka menggunakan pencuci muka, sebaliknya menggunakan ’scrub’.


Setelah wajah anda dibersihkan dengan ’scrub’, pakai ‘topeng’ wajah untuk bertindak sebagai pengecil liang roma setelah melakukan ’scrubbing’.
Topeng wajah terbaik ialah Pond’s Pore Care.


Ia bertindak sebagai pengecil liang roma yang mempunyai ekstrak hazel dan pelembab. Ia juga bertindak sebagai pencuci muka dan juga ‘mask’. Pakai selama 5 minit dan kemudian bilas. Setelah pemakaian produk ini, anda akan merasakan kulit anda lebih halus dan liang roma lebih kecil.



psst~ ni tips tradisional lak :
sekali skala..
korang boleh gantikan kiub ais sbg toner..
kiub ice pon kecikkan pori tau..selain tu bley lambatkan muka berminyak :)

bah2..jangan lpe jaga taw..*peringantan tok diri sendiri gaks..:D

6 ♥love me =):

wa kaljis said...

kmk bok jak tukar dari makei garnier sbb masa kmk trabeling reya garnier sekda juak.. alu meli Loreal Men Expert nok kecik pakei test lah kunun.. ternyata kmk jatuh chenta ngan loreal hehehe...

Asma Jalalyna said...

xperlu ais dear... cukup dgn cuci muka dgn air suam utk buka liang n buang kotoran... then lepas tu cuci bersih dgn aik paip sejuk...

petua kmk, mlm cuci muka guna air suam2 panas... pg guna air sejuk... senang kan... =)

misz_atiey said...

@bang ngongon...tunang mek pun makey Loreal Men wak :)

misz_atiey said...

sis asma~ mna? bah..lak mek coba k...makseh :)

Khumaera Ismail said...

salm kenal.. ;)
sy ada yg ponds tu..~!! ehhe..tp lame ta guna..

misz_atiey said...

wslm darl :)
slamat berkenalan..hihii