:)

12.26.2010

mak kataa...

www.tips-fb.com


mak kata..nama bunga ni.."kelentit mem"
hrumm..ye..betul..x tipu..hehe
just aty je xtaw..huhu..
nak gitau..bunga ni banyaaaakk sangat kat taman umh aty.
even nama nyer pelik..tapi bunga nya cantik..
cantik kan? :)k la..
Have a nice day!

12.24.2010

nasib baik x kne kjutan budaya..hehe

www.tips-fb.com

Aiiya kuat bizii oO..haish. bersawang dah blog atiey nih.
Sesangat lah xde masa :( hadoii.. ofiz baru . so life pon baru.
So.banyak le bende aty kne blaja.huhu~
Siyesly..ofis baru atiey nih..jauuuuuuuh sangat beza ngn ofis lame..
Dari suasana nye.. cara kerja..haish..kne banyak blaja lagi.
Yela..mna tak nye. Dari ofis HQ ke cawangan..giler kentang …nasib baik x kne kjutan budaya..hehe
Sbb aty dah biasa dengan budaya kmpg aty…hihi

Hrm.. tapi.ape yang xboleh time. Ofis baru TAK ADA INTERNET! Langsung! Haishh!!
Mati kutu camtuu  huhu..tapi..ape leh buat. Terpaksa gne aternetif sendiri..huhu
Bawak lappy sendirik ler jawab nyer..nasib baik de wireless kat cni..huhu..
So.maybe pas ni.aty kurang on9 kot. Hrm.xde internet..camne tu.kalo ofis di pekan kecik xpe gak.
Tapi.ni Bandar Sibu ..boleh lak xde kan…xpe2..aty pon tengah tunggu TM pasang stremyx kat umh.
Ala…cecepat la stremxy oi..huhu..

ape yang best kat sini? Erm.. satu je.lam bilik aty de tv! Yes telivisyen! Ofis lme xde ..hehe..
Kira tv 2 tok ganti internet la..huhu…so.sbb xde internet…aty layan tv kalo free.huh~
Dan2 cheak cite pe best hari2..hehe.

Yang xbest? Alaaa~ rinduu nye kat org jauh.huhu~ miss him damn Much.

hihi...comeynyee...ni le mrB aty ..muaxh! opss..hehe

Haish.banyak menda nak cite. Tapi xbleh lame..aty kne karang ayat nak wat memo. Huhu..k…jumpe lagi d lain hari.ceh.poyos..hehe..Daaa~

12.22.2010

Jadilah Dirimu Semula %

www.tips-fb.com
Duhai dirimu yang kuhormati,
Jangan kau hilangkan kepercayaan dan harga dirimu yang selama ini terjaga.

Duhai dirimu yang kuiingati,
Sabarlah dengan penantian ini,
Halanglah dirimu daripada menghubungiku,
Jagalah hati kita agar tidak lalai dari mengingati-Nya,
Kerana cara itu lebih kusukai,
Bahkan aku bertambah yakin,
Namun, aku sedikit kecewa dengan dirimu,
Masih ingin menghubungiku walhal,
kau tahu kita bukannya mahram,
Yang tak patut kau hubungi.

Duhai dirimu yang kusegani tatkala dulu,
Jangan kau biarkan perasaan itu mengawal dirimu,
Hingga tindakanmu melebihi batas,
Jadilah dirimu semula,
Yang kukenali sebelum ini,
Kejarlah cita-cita yang murni,
Jangan kau lebihkan cinta kepadaku melebihi cinta kepada yang Esa.

- Artikel iluvislam.com

12.10.2010

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,andai ia perkara ini baik bagiku..

www.tips-fb.com
Ya Allah Ya Tuhanku,
Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani,
sesungguhnya aku berserah pada-Mu ,
aku memohon kepada-Mu berikanlah aku kekuatan
dalam menghadapi segala dugaan yang mendatang . .
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Engkau lah maha mengetahui.
andai ia perkara ini baik bagiku dalam urusanku di dunia dan di akhirat,
maka takdirkanlah hal tersebut untukku,
mudahkanlah untukku dan berkatilah ia untukku.
Amin ya Rabbal Alamin..~

Hubungan cinta jarak jauh %

www.tips-fb.com
mowning :)
Alhamdulillah everything has been done..
I hope that everything will sail smoothly. amin :)
even current mood haru biru. but...
aty cube tenangkan perasaan ni sebaik mungkin! yes.aty boleh ;p
oke!oke! aty dah tertinggalkan 234 hari dah blog nih.
so pagi ni..nak motivasikan diri.
jom..renung2kan dan selamat beramal :)

____________________________________________________________

Hubungan cinta jarak jauh


menuntut pengorbanan dan kesetiaan yang lebih tinggi.
Mencabar dan sukar. Itu ungkapan paling tepat untuk menggambarka
n perhubungan cinta jarak jauh. Namun demikian, adalah tidak mustahil perhubungan sebegini dapat bertahan dan kekal lama.


Apatah lagi kini, sudah menjadi trend kebanyakan anak muda atau pasangan suami isteri menjalinkan hubungan cinta jarak jauh walaupun sudah tahu risiko yang bakal dihadapi. Apa yang pasti, perhubungan sebegini mempunyai peluang yang sama untuk berjaya seperti perhubungan cinta jarak dekat.


Pensyarah Jabatan Psikologi dan Pembangunan Manusia, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Prof. Madya Dr. Khaidzir Ismail memberitahu, hubungan jarak jauh ini sebenarnya, jika difikir dari sudut positif adalah lebih manis.


"Ia ibarat jauh di mata, dekat di hati. Pasangan yang terlibat akan semakin rindu antara satu sama lain kerana berjauhan rentetan timbul rasa kehilangan dan kekosongan.


"Rasa kehilangan itu ditebus dengan berutus surat, menghantar e-mel, menelefon. Tetapi bahayanya perhubungan ini adalah, jika terlalu lama berjauhan dikhuatiri kasih sayang mula pudar," katanya.


Berikut beberapa tip bagi membantu pasangan mempertahankan hubungan jarak jauh:

1) Kepercayaan dan kejujuran

Kepercayaan adalah keutamaan jika mahu perhubungan sebegini berhasil. Tanpa kepercayaan dan kejujuran hubungan akan berada dalam keadaan bahaya. Anda perlu percaya dan berserah pada takdir.

2) Komitmen

Komitmen amat penting dalam perhubungan. Jika anda dan pasangan memberikan komitmen sepenuhnya dalam perhubungan, ia akan berjaya. Faktor jauh atau dekat sama sahaja, cuma perhubungan jarak jauh lebih banyak cabarannya. Apa pun ia terpulang kepada individu.

3) Selalu berhubungan

Komunikasi amat penting. Walaupun tidak dapat berkomunikasi secara bersemuka atau secara langsung, anda dan pasangan masih boleh berhubungan dengan mengutus surat, e-mel dan menelefon.

Ia penting bagi mengelakkan pasangan mengisi kekosongan yang ada dengan mencari keseronokan dengan orang lain. Mungkin ia bermula dengan mencari teman untuk makan, bersukan atau sebagainya, namun ia mungkin akan membibitkan rasa cinta antara si dia dan teman baru.

4) Jangan letakkan banyak harapan


Setiap individu sememangnya mengimpikan perhubungan yang berakhir dengan kebahagiaan, namun jangan sekali-kali meletakkan harapan yang tinggi dalam perhubungan sebegini kerana dikhuatiri akan menyebabkan kekecewaan yang tragis.


Bukan bererti anda tidak perlu serius dalam menjalinkan hubungan, cuma jangan letakkan harapan 100 peratus terhadap hubungan cinta jarak jauh sebegini kerana perhubungan sebegini sukar dan berisiko tinggi.

5) Kesetiaan


Perhubungan sebegini memerlukan kesetiaan antara pasangan yang bersungguh-sungguh dan ikhlas. Jika tidak hubungan tidak akan berjaya.


Kebanyakan pasangan yang tiada sifat ini akan putus terutama melibatkan pasangan yang baru diperingkat bercinta kerana tiada ikatan. Dalam kes ini, kebiasaannya lelaki lebih kerap berlaku curang.

6) Emosi


Jangan terlalu beremosi ketika berjauhan kerana faktor jarak dan jarang bertemu muka membuatkan anda sering menaruh prasangka buruk. Kawal emosi sebaik mungkin dan perlu berfikiran positif bagi mengelakkan pergaduhan.

_______________doakan jodoh kami panjang ye kawan2.. amin :)_______________

12.07.2010

Two days left..hurrmmm..

www.tips-fb.com
semalam :|

06 December 2010

2:55 pm - *sambil minum milo kotak besau.n kropok ape tah.. Hihi* otw p syabas sepang..Haish!! Nape la syabas ni wat opis kat sepang.. Jaoh ar.. Huhu.. Btw..Tq b ., teman syg !! Heee..

Ala hujan rintik2.. Xpe2...hujan rezki.hujan rahmat..

Senarai semak:-

Bil air asal & terkini
Salinan ic
Resit asal(kale hijau&biru) masa mula2 daftar sambungkan air dulu.nasib baik aty de simpan lgi..=)
Borang (diorang akan bgi untuk di isi)
Sediakan duit yg ckp tok jelaskan bil.

3:10- sampai dah =)
Siap isi..tunggu giliran.. Ramai lak org.. Huhu..

3:39- done! Deposit diorang akan bank in kam dlm masa 21 hari msa bkerja..hurmm.. Blh lak=P

Next ... Tm cyberjaya..
4:15- sampai daa.. Ramaii la org.. Adoii..
Senarai semak:-
Salinan ic
Isi borang pasang telifon kat umh swk
& isi borang transper stremyx ke add baru.

4:39 - DONE!!

Hadoii nampak nyer xsmpat nak urusan TNB & Syabas

12.06.2010

Oh What a Busy Day by Gyo Fujikawa's

www.tips-fb.com

perlu kah letak kat cni ? ahk. pedulikan..hehe

pagi. g ambil kotak yang aty tempah .tok pack barang yang xhabis2..
bB dtg tolong packkan.
then aty lak.nak p opis jap.de kje sket*kejap je*
kne call stremyx .boleh ke bwk stremyx cni lik swk?
call api & air..nak stopkan.camne..
buat apoiment wif BPH staf tok dtg tengok umh.
blk umh.pack barang g.
petang.pindah brg umh Bb
erm.malam..tengok wayang..enjoy2..boleh ke? hihi..

tue saje kot..hope semua berjalan lancar. amin~







Berani Berubah!yeah! Pagi yang indah %

www.tips-fb.com
mowning Monday! haish! aty bagun awal hari ni..
banyak menda nak buat.. erm.
kne siap kan cepat.. 2 day left! hadoi..
pagi ni..aty nak share.motivasi pagi.. :)
renung-renungkan dan selamat beramal!! ;)


Malas, lemah, penat, longlai adalah resam jika anda bukanlah berniat dengan penuh kesungguhan dan bersemangat untuk menikmati kebahagiaan di pagi hari.Waktu pagi adalah ujian untuk anda, pagi adalah nikmat untuk anda, pagi adalah penentu arah kejayaan dan kegagalan dalam hidup anda.Justeru itu adakah kita mahu mensia-siakannya?

Ayuh sahabat, bangkitlah! Perkara terbaik yang anda patut lakukan di waktu pagi, adalah:

01. Bersyukur, bersyukur, bersyukur
Bersyukurlah sebab anda masih diberi peluang untuk meneruskan hidup, anda juga masih ada kesempatan untuk melakukan yang terbaik hari ini, lebih baik dari yang kelmarin.

02. Tekad Bermotivasi
Pasang niat dalam hati yang anda mahu jadi bersemangat sepenuhnya. Ambil beberapa artikel-artikel motivasi pendek dan baca dalam seminit dua.

Di waktu awal pagi, jangan buka email, baca newspaper, baca gosip-gosip mahupun join sesi mengumpat bersama kawan-kawan. Sebab, ia menerbitkan energi negatif lalu menghalang anda dari bermotivasi sepanjang hari.

03. Dekatkan Diri Dengan Sesi Motivasi
Ikuti sesi-sesi motivasi di media, misalnya Motivasi Pagi di TV3 dan sesi motivasi Dr Izzy di Hot FM. Luangkan masa 3-5 minit memberi motivasi pada diri sendiri melalui sesi-sesi motivasi pendek ni.

Motivasi harus dijaga, sebab kalau tak di jaga ia mudah turun. Kesannya, anda menjadi tidak bersemangat, lemah longlai dan lemas.

04. Dalam Apa Jua Yang Anda Buat, Mulakan Dengan Bismillah
Bila anda mula punch card nak masuk kerja, baca bismillah, moga anda dijauhkan dari bisikan syaitan yang membuat anda lalai, mengantuk, macam tak cukup ‘cas betri’ saja.

Andai kata anda seorang pelajar, bermula dari nak masuk kelas, duduk di kerusi anda dan mula nak bukak buku, mulakan semuanya dengan bismillah. Moga apa jua yang anda lakukan mendapat keberkatan.

Masuk saje ke dalam kelas, pasang niat anda mahu menuntut ilmu. Bila istiqamah melakukannya, anda punya peluang cerah untuk menjadi cemerlang!

05. Set Target Kemajuan Diri Sendiri
Ini juga kurang dititikberatkan. Bila dah keluar rumah sama ada ke kelas atau ke tempat kerja, kita tak tahu apa yang kita nak capai hari tu. Betul tak?

Kita hanya nak sampai di sana, bekerja (atau menghadiri kelas) lepas tu nanti petang balik rumah, berehat, makan, minum, pastu tidur. Esok pagi, bangun dan perkara sama berulang lagi.

Hidup Anda bagai dalam 1 bulatan, situ-situ saja.

Mulai hari ini, ubah sikap anda. Set target apa yang anda mahu capai, lagi best setkan untuk setiap hari.

Andai anda seorang pelajar, set target berapa bab yang anda nak ulangkaji, berapa buah buku yang anda nak baca dalam minggu ni, berapa soalan anda nak bertanya pada lecturer atau guru anda nanti.

Andai anda seorang usahawan, set target berapa jualan yang anda nak capai hari ini dan berapa keuntungan yang anda nak dapat hasil dari bisnes anda. Set juga apa yang anda nak pelajari hari ni dalam bidang bisnes anda.

Andai anda seorang pekerja, set berapa tugas yang anda nak siapkan dan set limit masa untuk anda menyiapkan segalanya. Kecekapan seorang pekerja di nilai dari kepantasan, ketepatan dan kekemasan.

06. Lihat Warna Cerah
Warna boleh mempengaruhi mood. Warna cerah membuat kita jadi energetik, ceria dan penuh dengan idea.

Setiap hari, lihat warna-warna yang cerah seperti kuning, merah, biru dan hijau. Cara ni saya dah test sendiri, berkesan sungguh!

Dekatkan diri dengan benda-benda berwarna cerah sebab ia mampu merubah mood anda menjadi positif.

07. Penuhkan Hati Dengan Kemaafan
Lepaskan segala yang dulu-dulu. Maafkan orang diwaktu pagi, maafkan kesalahan semuanya dari dulu sampai sekarang.

Lepaskan dendam, rasa tak puas hati, geram, sakit hati dan yang sewaktu dengannya.

Andai emosi-emosi negatif ni bersarang di hati (walaupun sedikit) ia menghalang motivasi. Kesannya, anda jadi orang yang tak bersemangat langsung.

Lebih teruk, anda jadi orang yang berfikiran negatif, hanya nampak yang negatif dalam diri setiap orang, setiap situasi dan setiap benda.

Anda mesti berubah untuk kemajuan diri.

Berani Berubah Untuk Kecemerlangan Hidup.

Congratulations !! :)

www.tips-fb.com
dear my lovely cuzz!
roziana bt ahammad aka Ogy!
Congratulations on your graduation cuzz,
I'am so proud of you..
love u!



12.05.2010

Hey, I am single ..Don't wanna mingle.. Unless it's legal Or else it's evil. ;)

www.tips-fb.com
Hey, I am single
Don't wanna mingle
Unless it's legal
Or else it's evil
There's only one girl
My wife, my angel

(What Single Muslim Brothers Say)

I am available but not for sale,
Don't you ever expect me in your mail,
There's only one story beneath this veil,
It's modesty, and not an ad to hail,
Woo me not because you will surely fail,
You really really think I am that frail?
You're not a hammer and I'm not a nail,
I don't want a boyfriend, he's such an ail,
I would prefer to be stuck in a jail,
But I'm free of you and your fairytale,
If you want me then be the alpha male,
Don't hide in your shell like a slimy snail,
Be my husband, by Allah we stand still.

- Artikel iluvislam.com

*heart tis artikel*

penat taw nak bukak satu2..%

www.tips-fb.com
pack!pack! ermm..
nak buat pe dlu.meja merah! here i come!!

b4..and...
after..

dah! jom..bukak2 yang lain lak..hiks~ penat taw nak bukak satu2..
da.have a nice day! ;)

iklan sat :~
New Zealand here I come! Awesome adventure awaits! Book your tickets now starting from RM199! #AANZ



ala~ nantok ye shayang..muaxh!muaxh!muaxh!

www.tips-fb.com
mowning! bagun awal...awal? hehe..
dah 2 hari x hapdate blog kan..
so tired..huh~ smalam aty baru je blik dari melaka.
melaka.yes melaka.
smata2 nak naik beca...hahaha..
xde la ..just jalan2 tenangkan fikiran.ceet..hihi
nak taw.ape aty dapat smalam...


tara...hihi...geram!
ala~ nantok ye shayang..muaxh!
hihi...adik2 mai sini sat....siapa name ? maira ....(kelip2 mata)
umur brapa ? 3 tahun ...*menguap*
ala...nak tdo ye shayang? *angguk2 kepala*

hihi..siyes! comeii..adik...akk nak tapau adik bawak balik putrajaya leh...
hihi.....geram..nasib la mumy maira de kat situ...hihi..
kalo x..dah tapau...hehe*jahat*
k la.nak pack barang2 dulu guys!..
sape2 nak tolong..mai la datang umh.
hihi..Da!

iklan sat :~
Pretty awesome promo from #CelcomExec for the Celcom BB Bold 9780 and BB Torch 9800!

12.03.2010

Contest Kesayanganku %

www.tips-fb.com
mowning! ala.mata xleh nak lelap..
xngantok lagi..huhu.erm.terfikir nak nak join contest dak tomei cik K I N A
.oke! set! aty join.aty wat entri ni pagi2 bute taw demi kina ...*erm.perlu ke gitau* hihi..
oke2. aa..tajuk nyer.

CONTEST KESAYANGANKU by cik mek molek miss.K.I.N.A ! yeah~
buat masa ni.byk sangat menda yang aty syg.
tapi.sbb aty wat entri ni sebelum tidur.simple nyer.aty amik.
aa.. baby boO! yes! my baby boO bear.


tada..hensem x? erm.comel?
hehe.. ni la baby bOo. umo? masok 4 tahun :)
ni la baby bear busyuk aty.
ala.xbushuk pon.tapi.siyesly.
baby boo ni la yang ganti bantal busyuk aty.
meh aty story sket.:D
*sori ye kawan2.maybe cite saya aa..tak padan dengan umur *24* tua ..hihi..

dulu.aty mmg de bantal busyuk taw.since tadika lagi .sampai ke primary school aty jaga tau.
boleh x bayangkan.bertapaaa...bertapa..berkurun nye bantal 2..hehe
*tapi wangi oke* mak salalu cuci..hihi

2007.aty dpt kje. kne report duty kat putrajaya huh:| jaoh .
so..pegi la aty dengan bwk brg2 sket2 je
ingatkan just lapor diri.so.aty xbwk le bantal busyuk aty.
rupe nye.dokk cnii lamee :((
seminggu dua tiga .siyesly.aty xlena tido. :(
sampai nak soh mak postkan tu..mak xbagi.
mak kata.aty dah 20 tahun. xyah nak berbantal2 busyuk dah.
tsk.tsk.:'( so redha. even dalam hati ..huh~:'(. hehe

sebulan spastu.tibe bufday aty.then.aty dpt...taraa...

*sorry ye babe .kotak dah usang sbb dah lame aty simpan..hehe*

boipren a.k.a tunang shayang bagi.hiks.
ala.umo 20 dapat teddy bear..hihihi..
so.dapat.aty bagi nama baBy boO! yeah..
teman aty tdo bangun.p kursus.p cuti.dlm keta.
uhk.setia. so skang nih. if xde babyboo. xleh nak tdo dah.
plis.jangan pisahkan kami.hehe.


sbb baby boO kesayanganku!


habis cite.muaxh2..hehe
nite sume! baby boO..come to mumy...ekeke..Da!

Ops.lupe.dengan itu..saya dengan rasminya.menGe 'TAG' erm.
darlink yang bertuah. cik iedayah yang cun.
siyes.cun!hihi..;)
cik iedayah.leh kan darlink ;)

jom.kine terjah blog KINA .;)


12.02.2010

jom hilangkan stress..-________-'

www.tips-fb.com
haish! penat nyer..sakit pinggang pack barang..
jom teman aty gelak2..hihi..
layans~

If you're happy and you know it, clap your hands (clap clap)

If you're happy and you know it, clap your hands (clap clap)
If you're happy and you know it, then your face will surely show it
If you're happy and you know it, clap your hands. (clap clap)

hihi~






~ Jika Wanita Menangis Di Hadapan Mu "Hargailah ia sebelum terlewat"

www.tips-fb.com
jika seorang wanita menangis dihadapanmu
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi
jika engkau memegang tangannya saat dia menangis
dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu
jika kau membiarkannya pergi
dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya
seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah
kecuali di depan org yg di sygi, dia akan mjd lemah
seorng wanita tidak akan menangis dgn mudah
hanya jika dia sgt menyayangimu
dia akan menurunkan rs EGOnya
wahai insan bernama lelaki
jika seorg wanita prnh mngis krn mu
tlng pggng tgnya dgn pnh pgetian
krn dia adalah org yg akn ttp bsmmu
spjg hdp mu di saat kau terperuk tllu dlm
wahai insan brnm lelaki
jika seorg wanita mngis krn mu
tolng jgn sia2kn nya
mngkn...krn kptsn mu mrosakkn khdpnnya
saat dia mngis d dpn mu saat dia mngis krn mu
lhtlh jauh ke dlm mtnya
dpt kh kau lht dan kau rskn skt yg d rsknnya krnmu?
apakh keistimewaan wnita ini?
di balik kelembutannya dia memiliki kekuatan yg bgtu dasyat.
tutur katanya mrupakan kbnrnya
senyumanya adlh smgt bg org yg d cintainya
pelukan & ciumannya bisa mberi khangatan bg anak2nya
dia tersenyum bl mlht temannya trtawa
dia terharu mengis bl mlht kesengsaraan pd org yg dikasihinya
dia mmpu tersenyum di balik kesedihannya
dia sgt gembira mlht kelahiranya
dia begitu sedih mlht kematian
titisan air mt is mmbwa kedamaian
tp dia sering d lupakan oleh lelaki krn 1 hl..
bhwa BETAPA BERHARGANYA DIA

time kaseh Talipong merah!%

www.tips-fb.com
petang ni.dok umh je. satelkan sume urusan perkhidmatan dari rumh.;P
malas nak p opis.best gak kan kje dari umh..hehe
so.nak call2 ofiz ni.kne gne line TM baru berbaloi.free.
so. umh aty mmg de line tefon.sbb kat umh aty de streamyx.
tapi selama ni tefon masok lam kotak jer.xgne pon.:D
baru hari ni aty bukak kotak 2.
cuba2.eyh.boleh gne la.hiks.so..ape lagi..
alhamdulillah..urusan Jabatan lme bnyk dah siap :)

time kaseh Talipong merah! hehe..;P

sudut kerja baru yang akan aty tinggalkan xlme g..huhu..bai2..

ni pon nak tinggal gak .eyh! x x..mne boleh..hehe..
oke2...tengok kat blakang 2..rumah mcm xmo pindah je.

ala..malas tol.huhu..tolong pack tok aty pliss ..huhu ;p daa~

Rapunzel, Rapunzel, let down your hair.

www.tips-fb.com
mowning!
sila abaikan si muke pink mata tajam2 tu..hehe

nak puji dak blakang nyer! yang tomey manis!
pagi ni 12.30 am... dak manis blanje tengok muvie!! yey!
tengkiu lalink! muax.muaxh! hehe
Rapunzel. Rapunzel . here aty datang!pliss let down your hair :P
ermm.. ermm..aty nak bwk Comforter la..
hehe..k..meh layan Disney Rapunzel Official Trailer.
da!




12.01.2010

Jangan Ada Benci by Casey

www.tips-fb.com



Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati

Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan

Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri

Kita harus tabah dan bersedia
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
Kadangkala yang berlaku
Di luar kemahuan kau dan aku

Di sudut hati


omg! oh :(

www.tips-fb.com

oh..OMG! just boleh saya katakan.
mencegah lebih baik daripada mengubati
sayangilah diri anda! :)

Kawan saya (dah arwah)...... .
dari usia muda.....
pagi nescafe..... 2 X..
petang nescafe....2X. ..
malam nescafe....? X...

depan mata saya........ .
bengun dari kerusi ........
kaki dia terus patah....
ulang dia reput.....



Nescafe 3 in 1 merosakkan jantung & buah pinggang

Zaman skarang ni, banyak penyakit datang dari pemakanan...

Beberapa hari lepas saya dikunjungi oleh seorang pelajar lelaki tahun akhir. Sudah beberapa bulan pelajar ini tidak bertemu dengan saya. Pelajar ini mengemukakan beberapa masalah kumpulannya untuk diselesaikan oleh saya sebagai seorang penasihat akademiknya. Alhamdulillah masalah dapat diselesaikan.

Selepas hajat terlaksana, pelajar ini yang saya namakan sebagai Ahmad menukar topik kepada topik kesihatan dirinya. Beliau mengadukan masalah dirinya. Beliau dapat merasakan kemerosotan tahap kesihatan dirinya. Berikut adalah antara tanda-tanda yang dapat

dikenalpasati:

Kerap berdebar tidak menentu masa. Kadang-kadang waktu membaca tiba-tiba jantung / dada berdebar dengan laju.

1. Bila jantung berdebar ini berlaku, ia akan diikuti dengan dahi berpeluh
2. Beliau juga kerap merasakan kesakitan pada dadanya.
3. Sering mencungap dan kadang-kadang kala sewaktu sembahyang pun mencungap.
4. Semakin tidak tahan atau alah dengan panas terik matahari dan jikalau kena panas, badannya akan banyak berpeluh dan tidak selesa.
5. Jikalau tahun lepas, kekerapan simptom-simptom di atas agak jarang namun kebelakangan ini, kekerapan kejadian semakin kerap sehingga satu kali serangan dalam setiap 2/3 hari.
6. Tapak tangannya.semakin basah.

Berdasarkan simptom yang saya perolehi saya terus menyoal tabiat permakanannya. Selepas mendapat data yang dikehendaki saya pun memberikan penjelasan 'Ahmad, engkau ni walau pun usia masih muda, jantung engkau sudah bermasalah. Punca masalah engkau ini

adalah kerana engkau kerap meminum Nescafe 3 in one. Nescafe adalah tidak baik dan merosak buah pinggang manakala krimer yang terdapat di dalam campuran ini sangat merosak jantung. Krimer ini bukan diperbuat dari susu tetapi adalah dibuat dari kelapa sawit (non dairy creamer)'

Selanjutnya saya menasihati Ahmad untuk melakukan perkara berikut untuk merawat jantungnya:

1. Elakkan dari meminum Nescafe yang merosak buah pinggang dan elakkan sama sekali apa jua jenis krimer yang dibuat dari selain susu (non dairy creamer)
2. Elakkan dari mengambil coffee mate kerana ia adalahnon dairy creamer
3. Elakkan makan ais krim kerana mengandungi krimmer yang tinggi
4. Elakkan susu pekat manis yang mengandungi krimer dari selain susu. 5. Elakkan memakan sebarang makanan yang mengandungi margarine
6. Elakkan memakan burger, naget, kentang goreng, potato chip dan segala yang sewaktu dengannya
7. Elakkan mandi selepas makan
8. Amalkan amalan: Ambil segenggam kacang hijau, rendam dalam air kira-kira 10 minit,selepas itu rebus asal masak dan bukan rebus sehingga pecah tanpa membubuh garam. Selepas itu buang air rebusan dan makanlah kacang hijau ini dan amalkan amalan ini setiap hari.
9. Boleh beli jintan hitam dan makan setiap hari atau pun belilah yang sudah siap diproses atas nama habbatussauda
10. Amalkan makan sayuran pahit seperti kailan, peria, pegaga, daun ubi, pucuk betik, ulam-ulam dsbnya.
11.. Kurangkan makan nasi lemak terutama sekali nasi lemak di kedai kerana mereka mencampurkan minyak masak kepada
nasi lemak agar nasi lemak ini kelihatan cantik berderai dan tidak melekat.

Kepada yang mulai menghadapi masalah dengan jantungnya atau yang sudah lama bermasalah jantung, bolehlah mengamalkan amalan di atas.

Sekian wassalam wallahuaqlam. _,


'sharing is caring'

Six Days Left!

www.tips-fb.com


Huih~ lama dah x update cite kan :)
Hrm..bz sangat minggu nih :| ingat tak…entry aty yang nih..
oke.dengan rasmi nyer. :P
Aty nak gtau..6 hari lagi..aty akan tinggalkan semenanjung tanah melayu.
Cewah..hihi…aty dapat transfer lik kampong :) yay!
Jabatan/ kemeterian mana? Lain kali cite..hihi…surprise. ..
Cey…yang penting.dekat ngn Family kat kmpong :)
But.. yang cdihnyer jaoh dari buah hati :'(
Uhk~uhuk~ Dats y…xtaw nak ckp camne. Nak kata happy..erm.
happy lah jugak kan..yela 5 taun dok perantauan dah masa dok dengan family :)..
maybe..bagi org lain.5 taun tu kjap je..tapi …aty..rasa lame :(
skang le masa dok bwh ketiak mak...sebelum bawah .erm..apeni..hehe..

Sedih…sebab kne tinggalkan buah hati tershayang kat cni :|
3 tahun dok dekat2…xpnah jaoh pon.die la teman kala sunyi..suka duka. tetap setia bersama.cewah.ayat...huhu
But skunk..kne dok jaoh …erm. mesti terasa..huh.…xpe.anggap lah ni sebagai dugaan..bagi masing2 masa tok betulkan diri sebelum melangkah alam rumah tangga kan :)
insyAllah..lepas kawin..die lak akan menyusul ke sana :) insyAllah ..
so..kengkawan ..doakan hubungan kami akan berkekalan oke :) amin..amin yaRabilalamin

Blur..sebab tak taw nak wat pe. .sbb sakang ni..aty dok kuarters. Kuartes satu masalah.nak kuar..
giler banyak prosider nak kuar kuarters. Nak kne ni.kena tu..alahai..
Barang2 umh? Jangan ckp.5 taun ..bayangkan…aty leh bli ape.
Huhu… yang ni isyAllah…aty leh pk kan camne :)

Lagi…elaun perpindahan? Huh~ ssh giler mau claim.hujung2 tawun camni.
banyak giler alasan.siyes li…bagi korang2 yang nak transper…
baik jangan skali transper hujung taun..susah..

Lagi? Sedihh~ kne tinggalkan .. teman2 kje yang..erm..slama ni anggap aty mcm anak diorang..
siyesly..yang tuu sangat2 pilu..:( ..Xleh tengok sket..hadoi…
even slama ni..diorang yang bz body
.diorang yang marah2
ngumpat2..
tapi…diorang gak yang kale2 kan hidup aty slama kat ofis :)
ade masa suke duka pergh! Siyes..aty sayang diorang :( alahaii :((

Hrm..so..dlm masa 6 hari ni..aty kne set masa ! so.maybe blog akan terabai sketika. Huhu..

Aty kne siap kan sume benda..huhu~..nasib baik jabatan baru bagi masa penanguhan.
so.skang dok umh..pk ape yang patot.packing yang perlu.n. satel sume kje umh ☺

So jumpe d next entri yach!da


11.26.2010

Rupa-Rupanya Beyonce Tak Hamil Lagi!

www.tips-fb.com



rupa-rupanya..tajuk lari dari isinya...hihi..ampun yer :)
friday :|:);)
Curent moOd : pening-pening langau. xtaw nak wat pe.
pk balik.patut tak aty mnyesal.adoi...xpatut..

huhu....update mood yang xtaw nak wat pe...
still pening2 g...minggu yang agak... busy2 buz buz..
minggu yang agak..mem"blur"kan cket..
nak update blog pon..xtaw nak cite pe..padahal.
banyak sangat cite.
erm.ringkasan ..
isnin = busy yang seperti biasa
selasa= agak busy dari hari2 sebelum nya.
rabu = ingatkan dah habis busy...rupenyer..lagi busy sehingga perasaan ape patot kluar pon xtaw.;P
khamis = berharap hari ni adalah hari mengembirakan. n akan buat diri tersenyum.
ahk.rupa-rupanya...hrmm
jumaat = ermm..ermm...2 je...

dah2..hope minggu ni berlalu cecepat.xsabau nak rehatkan diri...
n..doakan...sume kje aty berjalan dengan lancarnya ..*dengan izin Allah :)
insyAllah :)


putrajaya :) by Omiey :)

11.25.2010

Untuk bakal teman hidupku, bacalah...

www.tips-fb.com


Bakal teman hidupku,
Aku diamanahkan kepada kamu,
Daripada bapaku sebagai wali,
Kepada kamu sebagai suami.

Bakal teman hidupku,
Maafkan aku jika tak seperti yang kamu mahu,
Maafkan juga segala tingkah laku ku,
Kerana...
Aku juga manusia biasa seperti kamu.

Bakal teman hidupku,
Ku pinta pada mu,
Bimbinglah aku,
Ke jalan yang satu,
Jalan yang lurus walau jauh beribu batu.

Bakal teman hidupku,
Maafkan segala cacat celaku,
Maafkan terkasarnya bahasaku,
Maafkan segala salah silapku.

Bakal teman hidupku,
Hanya satu yang ku pinta darimu,
Jagalah aku,
Sayangilah aku,
Dan...
Jujurlah padaku.

11.21.2010

maafkanlah ..bila hati tak sempurna mencintaiMu

www.tips-fb.com
meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta



11.20.2010

harry potter & the deathly hallows

www.tips-fb.com


jom join aty p tengok muvie mlm ni! yeah!!
thanks ye kpd pen"sponser" lalink tersayang...my fiance!
even skung de job kat perak..sempat gak bookan tiket wayang tok aty&omiey :)
k la nak kuar! da..

sabtu ku :)

www.tips-fb.com





entri pendek bergambar* lepas siap kemas umh*
rumah dah kemas dari pelbagai sudut...ekeke..tah pape..
yay! dah :) sambung kje lain lak.. :)


*sori...view kurang menarik :)ni le rmh org bujang :P xde pape pon :)