:)

12.16.2008

sOkLan ujian PTK 2009...sOkLan BOcO..^-^

www.tips-fb.com

fistLy...tanx 4 tagged me aZai..ekeke..asa merik ucapan pa jak mek tOk..xtawuk mek mOk jaWab gney sOklan3 tak ya..actually mek Tok jenis...tanyak cgEk jawab nya slagik napas x putus..ekeke..p xda la ober lak..p gney2 pun maQaseh Zai..ktk Pemes...mek pun sama...PaSan wak pemeSs wak..

RULES Soalan tok ada 2 bahagian.. Duak2 bhgian ya subjektif.. so,ktk org sikda pilihan pilihan jwpn a,b,c atau d.. semua jawapan sik perlu lah mok d urei pjg lebar gilak.. ok! dah tauk nak..jum kita mula...

***** PART 1 *****

1. Kitak ada rahsia sik??
J: oP koZz la ada ouh..


2. Kitak mok bergerek ngan lelaki yang mudak dari umo kitakkah?

J: x..

3. Kitak sukakah pergi kolej??
J: mezti la suUka…p xpnah g larh..hi3

4. Pa polah kitak munda duit sejuta?
J: first..mOk bli peZen ngn family mek..pazen nok mahal3 la tek..then..wit lbih..shOoping la..<--tang mena jak bunyik..alu nGoja mek.. 5. Adakah kitak sanggup bercinta dengan kawan kitakpun?? J: erm..sangGup…mun da fell la 6. Nak ni lebih bagus, rasa dicintaikah atau mencintai ur
ang? J: wak3 bes…p suuk gik diCintaii=)

7. 5 egek lagu kesukaan kitak:
J:ermm...xmok li<<>SanTa EsmeralDa
* NeveR Be RepLaceD>>1st LaDy
* Me&you>>CasSie feat Ray
* i'm YouRs>> jaSonMras
* Aku & Dirimu>>Ari LaSso& BunGa

8. Mun urang nak disuka kitak ya dah ada urang lain, apa akan kitak polah?
J: nak mOlah gney..suka jak la..

9. 5 egek rancangan tv paling kitak suka:

* kisah bena
* brita jam8 lam tb 3
* kyle xy
*katon Shin Chan
*cita menseyYa Tar

10. Kitak ada apa-apa yang disesalkan dalam idup?
J: xda ehk..redha jak ngn apa nak jadik...<-- cheh!!tang bait jak bunyiik

11. Kitak akan jadi macam kitak knektok kah mun kitak (kononnya) dilahirkan semula?
J: x..

12. Apa wish yang kitak maok masa tok?
J: mek nGoja jaDik urang kaya..

13. Kitak rasa apa jenis insan yang tagged kitak ya?
J: mek rasa nya prihatin & bait ati. :)

14. Mun diberik pilihan, kitak sanggupkah jadi "bujang tapi kaya" atau sanggup "berkahwin tapi idup miskin??"
J: mek pilih bujang tapi kaya. then...bila dah kaya..insyllh kawen...mun da owg mok la..<---tek KonOk nya..ekeke

15. Apa kaler kesukaan kitak?
J: pink n purple

16. Kitak sanggup berkorbankah demi sebuah hubungan?
J: sanggup!

17. Mun lah kitak jatuh cinta ngan duak urang sekaligus, nak ney dipilih kitak?
J: xtawuk eyh...mek setia ngn b mek ba<-- k amik ati B mek..ekeke

18. 3 egek perkara yang teringin kitak mok polah tapi sik dapat-dapat??

*bak cgek family mek g ajii< -- amin3.. *ngaja mak mek k brokband< -- mak iLof u *bak family mek g jePong....

19. Sapa mangsa tagged kitak yang seterusnya??.. (tapi jawab soalan nak debah ya berkenaan Sarawak)

* 1.yaRn

* 2.nuwen

* 3.sis annieza

* 4. suria

***** Part 2 *****

1. Kitak urang Sarawakkah?? Belah ney?
J: awok...bleh cbOo..

2. Apa jenis bahasa Sarawak yang kitak pandei berklaka?
J: mlayu cbo,satok.ck..mlayu nyo(xdo)..nye(gile bole)..nya(apa ya)..
basa cina mandrin(wo aii nii..ni aii wo..ni hau ma..aiiya..)
melano _mo ko temuk lebuk< iban(idai apai makai pansut)ekeke

3. Rasa-rasa kitak, ada berapa kaum di Sarawak tok??
J: 18<-- tang KompiDend jak nyawap…actually..xsure la..p nak mek tawuk nang B.A.N.Y.A.K

4. Apa makanan di Sarawak paling kitak suka??
J: buah dabei ..peBerEt mek

5. Pernah makan manok pansoh sik??
J: penah.. dap la wak...nyam3

6. Pernah makan linut sik??
J: pnah..p xnyita ilak(",)

7. Pernah makan ulat mulong sik??
J: shoObii..x ehk..mek gelik2 bnda2 nak kturunan ulat even kiuut pun..

8. Pernah ngabang di rumah panjang sik??
J: penah...ngn perenz mek..ngarOo..ekeke

9. Bahagian ney gik di Sarawak yang belum kitak sampei??
J: ermm...seBelah LiMbang LaWas

10. Mun diberik pilihan, di daerah/bandar ney kitak mok diam di Sarawak tok, dan kenak??
J: op kOz la cBoo ouh..tempat lahey mek..

11. Pada pendapat kitak, apa kelebihan Sarawak tok berbanding ngan Semenanjong??
J: urg nya kacak2,kiut3,jawak3,sawak sejok<-- umah mek la.ekeke

12. Kitak rasa apa kekurangan Sarawak berbanding ngan Semenanjong??
J: jeraya cbo kuching oneway jak..jeraya xda karan...i meanz xlampu jeraya..yajak..nOk lain ya..sawak bez ba...n lupak
tek..xda kedey mamak..

13. Apakah perkara/benda yang sinonim dengan Sarawak, maksudnya bila sebut jak perkara/benda ya terus urang akan teringat Sarawak??
J: kuih lapis, buah Dabey,meE koOLoQq,BuBo peDas

14. Apa komen kitak terhadap urang yang tagged kitak ya??
J: maQaseh azai..etak nang P.E.R.I.H.A.T.I.N

15. Sapa mangsa tagged kitak seterusnya?? (minimum 3 urang)
J:
* 1.yarn

* 2.nuwen

* 3.sis annieza

* 4. suria




4 ♥love me =):

yarn said...

aihhh..kmk kenak tag!!!

adohhh...ktk jgn madah sik tauk yg kmk pun penah tagged ktk sblm tuk...

sila layan tag dari saya gik...wakakak

hann|esza said...

adOyAi....kMk kNk jUaK dUhAL....

misz_atiey said...

yala yarn??xtawuk mek kOh..ekekek..k3..jwb jngn x...=)

misz_atiey said...

tenGoOk mek nanga Dabey ya kOh...adeyh3....